Złożone kampanie reklamowe wymagają sporej uwagi, ciągłego monitorowania skuteczność reklam, optymalizacji słów kluczowych i sposobu kierowania. Bez wątpienia wszystkie te czynności są czasochłonne. Dla tych, którzy nie mogą sobie na to pozwolić bądź ich stan wiedzy nie pozwala na efektywne działania, w 2013 r. uruchomiono usługę AdWords Express. Jest to usługa, dzięki której system reklamowy Google został maksymalnie uproszczony.

Co to jest AdWords Express?

Jest to automatyczna usługa reklamowa w Internecie oparta na tej samej infrastrukturze co tradycyjny AdWords, ale w bardziej ograniczonej i łatwiejszej w użyciu wersji. Obsługa kampanii AdWords Express zajmuje reklamodawcy minimum wysiłku i czasu. Aby rozpocząć kampanię reklamową, wystarczy kilku minut:

  • Wskazanie informacji o firmie (strona, nazwa, adres, telefon);
  • Wskazanie treści reklamy;
  • Określenie geograficzne klientów;
  • Określenie budżetu reklamowego;
  • Zasilenie konta reklamowego.

Usługa AdWords Express jest przeznaczona dla tych, którzy nigdy nie spotkali się z reklamą AdWords, dla prywatnych przedsiębiorców i małych firm. Reklamy będą wyświetlane w witrynie wyszukiwania Google, w Mapach Google oraz w witrynach sieci reklamowej Google. Wszystko jest zoptymalizowane automatycznie, aby uzyskać maksymalny zasięg wśród potencjalnych klientów.

AdWords Express

Różnice między AdWords Express i AdWords

Różnica między AdWords Express i w pełni funkcjonalnym AdWords polega na łatwości korzystania i ograniczonych możliwościach. Do publikacji reklam nie potrzebujesz nawet własnej strony internetowej. Wystarczy profil Google+ lub strona Google Moja Firma. Słowa kluczowe, wyświetlenia reklamy, koszt kliknięcia – wszystkie są wybierane automatycznie na podstawie analizy witryny i określonych tematów.

Łatwość korzystania z AdWords Express to ważna zaleta tego systemu, przeznaczonego dla amatorów.

Niestety usługa Express ma następujące wady:

  • Nie możesz zarządzać słowami kluczowymi, wybierać ani dodawać wykluczających słów kluczowych;
  • Brak możliwości zarządzania stawkami;
  • Tematyka witryny jest wskazywana tylko przez jeden parametr (na przykład elektroniczny aparat diagnostyczny będzie albo tylko w grupie elektronika, albo medycyna).
  • Należy zwrócić uwagę, że ci, którzy chcą kontrolować wszystkie niuanse reklamy i optymalizować kampanie, powinni korzystać z tradycyjnej reklamy Adwords. Jednak dla małej firmy, małego warsztatu lub stacji obsługi, która musi przyciągać klientów, idealna jest ekspresowa wersja reklamy Google.

Opinie klientów o AdWords Express

Część naszych obecnych klientów zaczynała z usługą AdWords Express i opisała nam swoje wrażenia. Wszyscy zgodnie twierdzą, że korzystanie z usługi jest szybkie i bardzo wygodne, ale nie jest ekonomiczne. Usługa wykazała dobrą jakość dopasowywania trafnych słów kluczowych, ale kosztowne frazy kluczowe są wybierane samoistnie, co pociąga za sobą wzrost ceny kliknięcia. System robi bowiem wszystko w trybie automatycznym.

Jeśli przedsiębiorca chce rozwinąć firmę, ale jest słabo zorientowany w reklamie internetowej i nie może zatrudnić specjalisty, AdWords Express to najbardziej racjonalny sposób na rozpoczęcie promowania swoich usług lub produktów w sieci. Utworzenie kampanii reklamowej jest uproszczone do poziomu tworzenia nowego dokumentu w programie Word. Zaledwie kilka kroków, 15-20 minut uzupełnienia podstawowych danych i gotowe.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *