Planujesz rozpocząć kampanie reklamową w AdWords? Oto lista elementówm które powinieneś zwrócić uwagę.

1. Ustal cel kampanii

Banalne i oczywiste, a jednak… Z doświadczenia wynika, że klienci mają z tym problem. Co więcej, mają z tym problem także osoby prowadzące kampanie AdWords. A więc….Zanim zaczniesz działać, zastanów się jakie cele chcesz osiągnąć. Czy chcesz aby klienci dzwonili do Twojej firmy? Czy twój e-sklep ma sprzedawać dzięki kampanii online? Chcesz by użytkownicy subskrybowali newsletter?

Pamiętaj! Określony na początku cel jest podstawowym wyznacznikiem podczas konfigurowania i optymalizacji kampanii AdWords.

2. Kampania AdWords: odpowiednia struktura konta

Dostosuj strukturę kampanii do struktury strony www czy asortymentu sklepu. Z mojego punktu widzenia takie budowanie kampanii nie wymaga wielkich pokładów kreatywności i zwyczajnie jest najprostsze.
W ten sposób będzie Ci łatwiej zarządzać działaniami AdWords podczas zmian na stronie/w asortymencie. Sukcesywne dodawanie nowych słów kluczowych i grup reklam może z czasem wymknąć się spod kontroli. Im lepiej zorganizujesz konto AdWords, tym łatwiej będzie Ci osiągnąć zamierzone efekty.

Kampania AdWords - zarys struktury
Rys. Zarys struktury kampanii AdWords

3. Typ kampanii

Wszystko zależy od celu kampanii. Inne formy kierowana zastosujemy w przypadku kampanii sprzedażowej, a inne w sytuacji kiedy chcemy zbudować świadomość marki.

Aktualnie dostępne typy kampanii AdWords:
Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową
W praktyce nie stosowana przeze mnie kampania. Podstawową wadą jest brak możliwość klarownego podziału budżetu i oceny efektywności sieci wyszukiwania i sieci reklamowej z osobna.
Sieć wyszukiwania
Tylko sieć reklamowa
Do wyboru mamy całą paletę sposobów kierowania naszych reklam.
Kampania produktowa
Kampania video
Uniwersalna kampania promująca aplikację

4. Kampania AdWords: odpowiedni budżet

„Odpowiedni” oznacza adekwatny do zasięgu działania i konkurencji w danej branży. Nie wszyscy jednak (a dotyczy to głównie początkujących w biznesie online) zdają sobie sprawę z tego, jak istotne znaczenie ma odpowiednia wysokość budżetu AdWords. Nawet najbardziej misternie przygotowana kampania nie przyniesie zadowalających efektów, jeśli budżet będzie zbyt niski. W skrajnych przypadkach kampania nie wyświetli się wcale.
Przy niewystarczającym budżecie, system AdWords wyświetla komunikat o ograniczeniu budżetowym na koncie z sugestiami i symulacjami zwiększenia budżetów.

Budżet jest dzielony wstępnie między poszczególne kampanie (formy kierowania). W toku kampanii powinien być przesuwany w zależności od tego, która forma kierowana AdWords jest bardziej efektywna.

5. Trafność reklam

Dobra reklama powinna być ściśle powiązana z przedmiotem strony docelowej. Trafnymi weryfikatorami tego powiązania są CTR (stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń) oraz Wynik Jakości (informuje jak dobrze słowo kluczowe pasuje do strony docelowej i reklamy, która na nią odsyła).

Kampania AdWords - Składowe Wyniku Jakości
Rys. Składowe Wyniku Jakości

Użytkownik, który klika reklamę spodziewa się, że na stronie docelowej znajdzie dokładnie to co sugeruje tekst reklamowy. Nikt nie chce przechodzić przez kolejne strony aby dotrzeć do celu. Upewnij się więc, że reklama odsyła we właściwe miejsce (adekwatne do słowa kluczowego, które wpisał użytkownik). Każdy dodatkowy krok powoduje zniechęcenie.

6. Rozszerzenia reklam

Rozszerzenia czynią reklamę bardziej widoczną, dodają do niej więcej treści. Krótko mówiąc, Twoja reklama jest bardziej wartościowa wraz z kompletem rozszerzeń. Dają większą łączną liczbę kliknięć.

Do wyboru mamy:
-rozszerzenia linków do podstron;
-rozszerzenia objaśnień;
-rozszerzenia informacji w witrynie;
-rozszerzenia połączeń;
-rozszerzenia lokalizacji;
-rozszerzenia powiązanej lokalizacji;
-rozszerzenia wiadomości;
-rozszerzenia cen;
-rozszerzenia aplikacji;
-rozszerzenia opinii.

Rys. Rozszerzenia reklam
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *