Ostatnie miesiące obfitują w nowości ze strony Google: nowy interfejs AdWords, AMP dla reklam i stron docelowych, zmiany w zakupach Google i aktualizacja Narzędzia planowania słów kluczowych AdWords.

Nowe funkcje tylko w nowym interfejsie AdWords

W 2017 roku nowy interfejs stopniowo pojawiał się w panelu reklamowym większej liczby reklamodawców, a Google twierdzi, że będzie dostępny dla wszystkich do końca 2018 roku. Użytkownicy kont nadal mogą nawigować pomiędzy tymi dwiema wersjami. Przejście na nowy interfejs może być dla większość reklamodawców czasochłonne. Zachętą do szybszej zmiany mogą stać się z pewnością nowe funkcje, dostępne tylko i wyłącznie w nowej wersji.

Poniżej przedstawiam zestawienie tego, co jest obecnie dostępne tylko w nowym interfejsie użytkownika i słów kilka o nowych funkcjach, które pojawią się w najbliższych miesiącach.

Nowy interfejs AdWords

Nowy interfejs AdWords

Już dostępne:
Rozszerzenia promocji

W nowym interfejsie AdWords rozszerzenia promocji pozwalają wyświetlać i łączyć się z określoną ofertą w reklamach tekstowych. Ikona znacznika w tym rozszerzeniu pomaga wyróżnić się na stronie. Oto, jak wygląda konfiguracja w nowym interfejsie:

Rozszerzenia promocji AdWords

Rozszerzenia promocji w nowym panelu AdWords

Docelowy dochód gospodarstwa domowego w wyszukiwarce

W nowym wyglądzie raporty dochodu gospodarstwa domowego są dostępne w kampaniach w sieci wyszukiwania na karcie Dane demograficzne, obok wieku, płci i statusu rodzicielskiego. W starym interfejsie docelowe dochody gospodarstw domowych można stosować tylko za pomocą kierowania na lokalizację. Na tej podstawie możliwe jest kierowanie reklam lub dostosowywanie stawek CPC na podstawie dochodów gospodarstwa domowego.

Dochody w tej zakładce wyrażone są względem całej populacji, czyli np. „górne 10%”. W praktyce większość użytkowników w ramach tego kryterium trafia do kategorii „Nieznany”, ale wkrótce ma się to zmienić. Takie dane będą prawdziwą gratką dla reklamodawców m.in. dóbr luksusowych, gdzie będą mogli bardziej precyzyjnie kierować reklamy.

Nowa strona Odbiorcy

W nowej odsłonie jest jedno miejsce do zarządzania kierowaniem i optymalizacją odbiorców. Dodatkowo pojawia się nowa terminologia używana do kierowania na odbiorców w AdWords. „Cel i stawka” nazywa się teraz „Kierowanie”, a „Tylko stawka” to „Obserwacje”.

Kierowanie w sieci - AdWords

Kierowanie w sieci reklamowej w nowym interfejsie

Wkrótce…

W opracowaniu Google jest kilka nowych funkcji, które zostaną wprowadzone do nowego interfejsu w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Już wkrótce reklamodawcy będą mogli uzyskać wgląd w różne strony docelowe w jednym miejscu. Nowy ekran strony docelowej będzie podobny do stron reklam i słów kluczowych. Celem jest pomoc reklamodawcom w optymalizacji pod kątem lepszych wrażeń użytkowników i poprawy wydajności reklam, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. To może zacząć pojawiać się w nowym interfejsie jeszcze w 2018 roku.

Ponadto w opracowaniu są również funkcje takie jak:

  • Ponowne zaangażowanie w aplikację
  • Kolumny Google Analytics
  • Reklamy graficzne w kampaniach w sieci wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową
  • Historyczny wynik jakości
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *