Facebook i inne sieci społecznościowe stały się tak popularne, że nie można ich już nie traktować jako istotnego kanału sprzedaży i komunikacji z odbiorcami. W zależności od celu obecności sklepu internetowego w sieciach społecznościowych, strategie promocji będą się różnić.

Reklama na Facebooku a sprzedaż online

W kampaniach reklamowych na Facebooku możemy mieć różne cele:

  • sprzedaż towarów;
  • przyciąganie nabywców poprzez rekomendacje innych osób;
  • przyciągnięcie grupy docelowej, która dokonuje zakupów impulsywnych;
  • komunikacja z użytkownikiem (wiele osób subskrybuje sieci społecznościowe sklepów w celu śledzenia aktualnych promocji i kolejnych zakupów);
  • stworzenie lojalnego grona odbiorców, który może być aktywny, brać udział w konkursach i promocjach oraz polecać ten sklep innym użytkownikom;
  • rozwój i promocja marki poprzez komunikację z grupą odbiorców, materiały promocyjne itp.

Jeśli mówimy o etapie pierwszej sprzedaży w sklepie internetowym, to przede wszystkim ważne będzie, aby przyciągać odbiorców i skutecznie doprowadzić do sprzedaży. Aby to osiągnąć na tym etapie, można wykorzystać:

  • Wyświetlanie reklam konkretnych produktów (reklama produktowa na Facebooku). Niezwykle ważna jest jakość prezentowanych materiałów reklamowych i konkurencyjność cenowa. Jeśli oferta jest słaba, budżet zostanie wydany, a sprzedaży najprawdopodobniej nie będzie;
  • Ponowne przyciągnięcie użytkowników (remarketing), którzy odwiedzili już stronę naszego sklepu w przeszłości. To narzędzie wymaga zaimplementowania specjalnego kodu na stronie – Pixela. Pixel można wygenerować i pobrać w panelu Menedżera Firmy na Facebooku.
Panel Menedżera Firmy na Facebooku
Rys. 1 Panel Menedżera Firmy na Facebooku
  • Kierowanie reklamy do istniejących grup odbiorców (bazy danych CRM, listy e-mailowe itp.) – większość sieci społecznościowych umożliwia pobieranie legalnie zgromadzonych baz danych klientów i wykorzystywanie ich do ponownego kierowania;
Tworzenie grup odbiorców w Menedżerze Reklam na Facebooku
Rys 2. Tworzenie grup odbiorców w Menedżerze Reklam na Facebooku
  • Emisja reklam, prowadzenie konkursów i inne działania promocyjne z influencerami na Facebooku w celu szybkiego wzrostu liczby odbiorców i;

Remarketing

Jest to mechanizm reklamowy, dzięki któremu reklamy online są emitowane użytkownikom, którzy już oglądali reklamowany produkt, odwiedzając stronę internetową reklamodawcy.

Zalety reklam FacebookAds:

  • pozwalają szybko uzyskać widoczność wśród potencjalnych klientów i pierwsze zamówienia;
  • łatwość zarządzania poprzez intuicyjny panel reklamowy;
  • szeroki wybór form kierowania reklam;
  • wiele danych statystycznych do analizy i optymalizacji kampanii reklamowych;
  • uruchomienie kampanii FacebookAds jest bardzo proste – wystarczy konkurencyjna oferta i budżet reklamowy (w rzadkich przypadkach są potrzebne drobne prace programistyczne).

Wady reklam na Facebooku:

  • od razu po wyłączeniu reklam – aktywność odbiorców zmniejsza się do 0;
  • są skuteczne tylko w dobrze zdefiniowanej grupie odbiorców. Zwłaszcza w początkowej fazie promocji precyzyjne dobranie grupy odbiorców może nie być do końca trafione. Dlatego też reklamy AdWords w wyszukiwarce mogą mieć wyższy współczynnik konwersji;
  • wymagają stałego inwestowania pieniędzy w emisję;
  • mogą być nieskuteczne w przypadku reklamowania określonych rodzajów towarów. Istnieją grupy produktów, których grupa docelowa nie używa sieci społecznościowych, aby znaleźć informacje o tych produktach lub w ogóle nie kupuje w Internecie;
  • regulamin Facebooka zawiera listę obostrzeń dotyczących niektórych tematów, na przykład: farmaceutyki, polityka, hazard, produkty związane z płcią itp.;
  • wymagają stałej optymalizacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.