Yandex to najpotężniejsza wyszukiwarka w Rosji. Jej udział w rosyjskim rynku wyszukiwarek wynosi blisko 80%. Wyszukiwarka jest też obecna m.in. na Białorusi, Ukrainie, w Kazachstanie oraz w Turcji.
Podobnie jak w większości krajów wyszukiwarka Google, tak Yandex w krajach rosyjskojęzycznych daje ogromne możliwości reklamowe. Wszystko odbywa się za pośrednictwem systemu zwanego Yandex Direct.
Możliwości reklamowe w Yandex.Direct
System Yandex.Direct oferuje dwa podstawowe typy reklamy tekstowej:
- Reklamy w sieci wyszukiwania
Reklamy są wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Aby reklama została wyświetlona w wyszukiwaniu, użytkownik musi wprowadzić jednoznaczne zapytanie. - Reklamy w Sieci Partnerskiej (kontekstowe)
Reklamy są wyświetlane w sieci reklamowej Yandex i w giełdach reklam, jeśli treść reklamy odpowiada zainteresowaniom użytkownika. Reklama kontekstowa jest formą uzupełniających informacji, które uzupełniają treść strony internetowej oglądanej przez użytkownika.
Yandex oferuje również inne rodzaje reklamy kontekstowej, takie jak Media i banery kontekstowe lub usługę Yandex.Market, które mogą być używane wraz z Yandex.Direct.
Ile to kosztuje?
Koszty reklamy w rosyjskiej wyszukiwarce Yandex rozliczane są w modelu CPC, podobnie jak w przypadku systemu Google AdWords. Opłaty pobierane są za kliknięcie wyemitowanej reklamy, a nie za jej wyświetlenie.

